Logg på din Motei-konto

Den digitale opplevelsen er din viktigste ressurs

Fremtidens kunder bruker teknologi til å forbedre sin handleopplevelse.

De bruker "reverse showrooming", noe som vil si at de gjør research før de besøker en butikk. Kundene søker også når de vel er i butikken og de er godt informerte. I blant har til og med kundene mer informasjon enn personalet i butikken.  Kundene bruker to til tre ganger så lang tid på å handle i butikk, sammenlignet med online. De ønsker seg også en god opplevelse med vennene sine. I tillegg er de kravstore - de vil se produktet, de vil ta på det, de vil vite hva de får og ønsker seg også god service. De elsker også impulsivitet. Prøver de produktet og liker det, vil de ta det med hjem med én gang - ikke vente på at det blir levert. 

Fremtidens butikk

Nesten hele jordkloden har blitt kartlagt gjennom Google Earth, men fortsatt ved vi lite om hva som finnes rundt om i de lokale butikkene. Bare tenk om det fantes en mulighet til å søke etter eksempelvis «sort kjole» og finne ut hvor og i hvilken butikk den perfekte sorte kjolen finnes. Dette er en del av fremtidens butikk. 

E-commerce har i flere år vært ledende på dataanalyse. Nå ser vi at de samme dataene bringes til den fysiske verden. 

Om fem år kommer vi ikke til å bruke ordet «netthandel» med like høy frekvens. Uansett om du handler på nettbutikken eller i den fysiske butikken, er det bare handel. Fysisk handel og netthandel nærmer seg hverandre. 


Les også: Motei for virksomheter