Logg på din Motei-konto

Slik lager du egne sider for din virksomhet

Motei vokser stort i Norge, og mest sannsynlig er flere av dine kunder på Motei allerede. Det er da viktig at din virksomhet finnes tilgjengelig med en egen side. Her gir vi deg oppskriften på hvordan du skal lage en side, hvorfor og hva som er viktig å tenke på.

Det er mange grunner til at det er smart å ha en egen side på Motei. Den første grunnen er at Motei mest sannsynlig allerede har laget en side for din virksomhet, og kanskje er det allerede noen som har trykket ”Følg”-knappen fordi de ønsker oppdateringer fra din virksomhet. Det er gratis for virksomheter at lage Motei sider. 

Mest sannsynlig har de havnet der fordi de har søkt direkte via Moteis søkfunksjon og ønsket å vite mer om hvordan dette selskapet er og hva dere gjør. Derfor er det viktig å ha en Motei-side. Det gir deg mulighet til å vise fram din kompetanse, dine produkter og tjenester, samt informere om nyheter og ledige stillinger så vel som å skape dialog i en profesjonell sammenheng. Det finns tre typer medlemskap GRATIS, PLUS og PREMIUM.




Det er kun på en virksomhetsside på Motei at du kan:

- Vise fram alle produkter.

- Koble din virksomhet til andre relaterte selskaper.

- Lage egne artikler for å trekke frem gode historier relatert til deres virksomhet.

- Vise frem alle ansatte og roller.

- Legge ut ledige stillinger.

- Visualisere med lookbooks og instagram integration.

- Forstå dine kunder bedre ved hjelp av innsikt og statistikk.




Slik bygger du en Motei-side steg for steg:

1. For å komme i gang, registrer din personlige profil på Motei.

2. Søk etter din virksomhet. (Finner du ikke din virksomhet?) Rapporter her.

3. Gå inn på din virksomhets side og klikk på "Ta eierskap" i toppmenyen.

Slik tar du eierskap over din side på Motei




For å få registrert en side for ditt selskap, må du fylle ut kontaktinformasjon og ha en gyldig e-post adresse tilhørende selskapet. Etter du har har fylt in innformasjonen klikker du "Ta eierskap" og begynner at legge til ditt selskaps informasjon. Dersom siden er skapt av en som ikke lenger er i selskapet, kan man ta kontakt med Motei kundeservice for å få kontroll på siden. 





Slik fyller du siden med relevant informasjon:

Informasjonen består av alt fra kontaktinformasjon til en presentasjon av hva dere tilbyr. Noen vil finne denne informasjonen ferdig utfylt fra Motei, men all informasjon kan man velge at endre.

Sik endrer du informasjonen på din side på Motei



Hovedinformasjon

Navn på virksomheten - Dette skal være lett og finne og være det alle kunder søker etter når de relaterer til deres virksomhet.

Beskrivelse - Her kan man ha 2000 tegn på å beskrive virksomheten. Hvis du finner dette vanskelig så kan du få hjelp ifra en av våre tekstforfattare.

Stikkord - Hvis din virksomhet er relatert til et annet navn en hva du har oppgitt som navn på din virksomhet, så kan du fylle ut stikkord slik at din side blir søkbar på flere relaterte navn.





Adresse

Hvis din virksomhet har en besøksadresse så vær nøye med at fylle ut dette. Når du har fylt ut disse felten, klikk på "Kalkuler geodata" slik at kartet fanger opp hvor ni er lokalisert.





Kontaktinformasjon

Kontaktinformasjonen din er en oversikt over tilgjengeligheten til din virksomhet. Legg til telefon, fax, mail, nettside, nettbutikk, blogg, app og kontaktperson. Velg selv hva som er relevant for din virksomhet at dele.





Sosiale medier

Koble opp dine sosiale meder til din side. Velger du at koble opp Instagram så presenteres dette med en real-tids integration på din side.





Åpningstider (butikk)

Legg til dine åpningstider.





Bilder

Foto er viktig for å visualisere profilen og gjøre den levende. Relasjonen er 16:9 eller 1000 x 550px. Det anbefales at bildene som brukes er høyoppløselige og at de viser frem bedriften, slik at leserne får et tydeligere inntrykk av hvem dere er. Undersøkelser viser at bilder øker interessen fra lesernes side med opptil 40 prosent. Trenger dere en fotograf?





Kategori

Velg riktig kategori, du kan velge flere kategorier.






Nøkkelord og søkemotoroptimalisering av din Motei side

For at din virksomhet skal lettere bli funnet innen de områdene dere opererer er det viktig å tenke på hvilke nøkkelord din bedrift ønsker å bli funnet på. Dette er viktig innom kategorisering, men også viktig i teksten du skriver under beskrivelsen. Tenk hvordan potensielle kunder søker på Google, hvilke ord og uttrykk bruker de? Skriv på denne måten og ikke på den vanlige forretningsmåten man presenterer selskapet på i årsrapporten.

Grunnen til at dette er viktig, er at Motei har en høy rangering hos Google og treff fra Motei vil derfor med stor sannsynlighet komme høyt opp ved søk.


De ansatte som ambassadører

Det folk gjør mest av på Motei, det er å se på andres profiler og deres guider. Det er derfor viktig at alle alle ansatte i virksomheten lager guider til din virksomhet, at de har lagt ut at de jobber i din virksomhet og at de lenker til virksomhetens side i sin egen Motei profil. Dine ansatte er de viktigste i hele bedriften, det er de som står for kompetansen og kredibiliteten til selskapet og dess produkter. De ansatte er derfor bevis på dette og ambassadører for selskapet. Når folk er inne og ser på menneskers profiler, vil de se hva denne personen har lagt ut for guider og hva denne personen arbeider med. La dine ansatte være synlige på Motei for at bevise hvor god virksomhet du har og kompetansen som finnes der.





Neste steg er å bruke moduler:

Slik oppretter du en artikkel

Slik publiserer du en lookbook

Slik oppretter du et Online showroom