Logg på din Motei-konto

Viktigere en noensinne for butikker å synes digitalt

I media har det rapporterats flitig om fenomenet showrooming - hvordan forbrukerne bruker butikkene til å prøve for å siden gjøre kjøpet på nett.

Flere mener at showrooming er den største trusselen for fysiske butikker. Media har fortalt om at så mange som syv av ti under 35 år benytter seg av butikker som rene prøverom og gjør kjøpet på nett. Dette kan høres urovekkene ut for mange som driver butikk. 

Showrooming

1 av 4 bruker internett kontinuerlig til å planlegge sin neste kles og skohandel

Internasjonal statistikk viser derimot til at det faktisk er 1.6 x mer vanlig å søke etter informasjon på nett for å planlegge sin neste handel i en fysisk butikk kontra å faktisk handle på nett. Det vil si at om vi har 26 forbrukere som har samma utgangspunkt i at ta i bruk internett til å planlegge sin neste handel vil flesteparten - 16 personer - bruke internett til å lokalisere merkevarer og produkter for å siden besøke en fysisk butikk. 

Den største trusselen imot din butikk er ikke showrooming - derimot så er det stor sjanse for at det er en større trussel at din butikk ikke er synlig digitalt. Lokalisering av merkevarer og produkter tilrettela for 12,5 mrd i handel i fysiske butikker i 2014. I sammenligning så omsette kles og skohandel på nett 7 mrd under 2014 i Norge.


Reverse showrooming med Motei

Det har aldri vært enklere for en butikk å bemøte denne utfordringen. På Motei så får din butikk en digital forlengelse av din butikk - Dette for å tilrettelegge for morgondagens handleopplevelse. Du får tilgang til en rad funksjoner og moduler som gjør det lettere for forbrukeren å gjøre seg bedre forstådd over din virksomhet. En side på Motei er helt gratis og det kommer det altid til å være.


Slik gjør du for å opprette en side for din butikk